Navštivte také reportáže z programů Rút a nechte se vtáhnout do atmosféry této práce:
Více o službě lektorky
Rút měla vždy blízko k práci s dětmi a s mládeží. Už při studiu na střední škole se aktivně podílela na přípravě programů pro letní tábory a různá volnočasová setkání. Profesí působí jako pedagog volného času. Vystudovala školní a mimoškolní pedagogiku a s dětmi pracuje různými způsoby a různou měrou už 30 let.
V roce 2017 dostala nabídku rozšířit řady lektorů primární prevence organizace Hope4kids, z.s. S radostí nabídku přijala. Práci s mladou generací v ČR vnímá dlouhodobě jako své životní poslání.
Podpora nadace umožní Rút soustředit se plně na její službu v celém potřebném rozsahu.
Témata programů:
Programy pro I. stupeň:
Jak se máš?
Hrajeme si spolu
Buďme kamarádi
Jak se chránit v nebezpečných situacích?
Jak se stalo, že jsem tady?
Jak mít pěkné vztahy v rodině?
Jak se stát dobrým kamarádem?
Jak překonat starosti ve škole?
Jak zvládnout svoje emoce?
Jak správně naložit se svými penězi?
Jak správně využívat IT a média?
Stmelovací program
Mínus na plus s Amosem
Programy pro II. stupeň:
Stmelovací programy
Mínus na plus s Amosem
Život v mediální džungli
Moc slova
Přátelé
Rodina
Pohoda a klídek bez tabáčku
Image, nebo charakter?
Peníze, peníze, peníze
Kdo jsem?
Vážíš si svého těla, nebo ho zneužíváš?
Na vlně emocí
Předsudky a kritické myšlení
Sex, láska a vztahy
Morální bludiště
stmelovací programy: Mise, Expedice, Filmová škola, Mars One
programy ze série Duchovní dědictví (Komenský, reflexe na film Labyrint světa a ráj srdce)
Podívejte se na rozhovor s Rút o její zajímavé práci:
Ohlasy
„Velice přínosný program. Oceňuji příběh, který děti vtáhl, prostor pro zapojení všech dětí, každé dítě se mohlo vyjádřit, mít připomínky – vždy bylo vyslyšeno, byla nalezena shoda nebo kompromis, nikdo nebyl upozaděn. Líbila se mi samostatná práce i práce ve skupině, závěrečná reflexe, shrnutí. V porovnání s běžnou výukou byli žáci aktivnější i kázeňsky lepší.“
třídní učitelka, 6. třída
„Konečně jsem si našla chvilku na zpětné vazby dětí ze sedmiček a z devítky. Jsem dojatá a zároveň mám pocit spokojenosti, že to má smysl. Moc Vám za to děkuji. Spolupráce s Vámi je povzbuzující a velmi obohacující.
S kolegyněmi jsme se shodly, jak jsme rády, že Vás máme.“
metodička prevence
„Byl to úžasně prožitý čas v kolektivu třídy. Každý žák se aktivně účastnil programu. Jsem vděčná za téma a jeho vedení – obzvlášť si cením laskavého a osobního přístupu. Poutavá prezentace, videa, hry, prostor pro jednotlivce. Kéž by probíhaly takové programy ve třídě častěji.“
asistentka pedagoga, 3. třída, program „Kamarád“
V reakci na program o J. A. Komenském děti napsaly:
„Máme být vděční za to, co máme.“
„Zjistil jsem, že je dobré spolupracovat. Také jsem se dozvěděl, co je 5 jazyků lásky. Za mě super 4 hodiny, děkuji.“
„Líbila se mi časová osa, protože jsem si uvědomila, co všechno se mi stalo a už jsem se přes to dokázala přenést. Dobré bylo to, jak bylo řečeno, že všechno špatný je i k něčemu dobrému. Ještě se mi líbilo, když jsme viděli video, že jsou i lidi, kteří si dokážou pomáhat navzájem.“
„Budu hodnější na moje kamarády, protože mi přijde, že občas říkám věci, které mohou ublížit a naštvat. Budu ochotná a ne lakomá.“
„Inspirovalo mě to, že Komenský to nevzdal. Tak to taky nevzdám.“
V reakci na program „Sex, láska a vztahy“ žáci 9. třídy napsali:
„Ta část, kdy jsme se bavili o sexu, byla pro mě důležitá. V dnešní době se o něm moc nemluví a děti si to vyhledávají nebo zjišťují od kamarádů. Ale ne vždy je to pravdivé. Proto je důležité, abychom to slyšeli od někoho, kdo s tím má buď zkušenosti nebo o tom něco ví.“
„Děkujeme za super prezentaci. Myslím si, že jste tu spoustě lidem ukázala, že láska není jen o sexu. Děkujeme, moc si toho vážíme. Otevřela jste nám oči.“