Katerina Babkova

Místo působení: Sobotka
Zaměstnavatel: Etická a charakterová výchova, z.ú.
V programu Zdravá mládež: od 1. 9. 2019
Webové stránky: Etická a charakterová výchova

Kateřina Babková původně vystudovala sociálně-právní střední školu se zaměřením na speciální pedagogiku a následně Misijní školu M. L. Zinzendorfa. Již řadu let a velmi ráda se věnuje práci s dětmi, ať už ve školách, ve volnočasovém klubu nebo v církvi. 

Po delší době povzbuzování ze strany škol, rozmýšlení, přehodnocování a příprav vytvořila Kateřina lektorskou dvojici spolu se svým manželem Jaromírem Babkou, zkušeným lektorem podpořeným již řadu let v programu Zdravá mládež. Cílem tohoto společného projektu je nabídnout dnešní mladé generaci zdravé vzory partnerského soužití a spolupráce a být dětem vzorem v této poměrně zmatené době.

Dosavadní reakce na u nás jedinečné týmové lektorování manželů Babkových jsou veskrze pozitivní. Programy se velmi líbí nejen dětem, ale i učitelům. 

 

Navštivte reportáže z programů Kateřiny a nechte se vtáhnout do atmosféry této práce:

Březen 2022

Více o službě lektorky

Kateřina s manželem se do duchovní a veřejně prospěšné služby v Sobotce začali zapojovat už v roce 2015, tehdy ještě pod hlavičkou Jednoty bratrské. Na srdci jim od samého počátku leží především práce s dětmi a rodinami. A od práce s dětmi v církvi a v klubu je již jen malý krůček k lektorování.

Touhou Kateřiny je přinášet dětem do škol zdravé a smysluplné hodnoty. A to jak díky tématům programů, tak svým osobním životem a příkladem – např. příkladem funkční týmové práce se svým manželem.

Na přednáškovou činnost navazuje nabídkou setkávání ve volnočasovém klubu. Jak totiž Kateřina říká: „Věřím, že v návazné klubové práci můžeme konkrétně pomoci dětem v jejich situacích a rodinách.“ Což je také velkou touhou jejího srdce.

Témata programů:
programy organizace Etická a charakterová výchova, z.ú. ze série Úcta k životu
projektové dny se zaměřením na problematické třídní kolektivy
Minus na plus s Amosem

Ohlasy

„Projektový den manželů Babkových se dětem i mně velmi líbil. Děti aktivně spolupracovaly s lektory. Zapojovaly se do jednotlivých činností, které pro ně připravili. Věřím, že si uvědomily, jak by se měli spolužáci k sobě vzájemně chovat.“
třídní učitelka, 4. třída

„Program přišel v pravou chvíli a dokázal odhalit problémy jednotlivých žáků. Na základě tohoto můžeme s dětmi dále pracovat a řešit nejen s třídním kolektivem, ale i s rodiči. Se třídou jsme rozebírali téma, úroveň a smysl programu a všichni jsme se shodli na užitečnosti a velmi kladném přínosu.
Děkujeme!!“
třídní učitelka, 6. třída

„V jarních měsících loňského školního roku proběhly 4 projektové dny na téma Konflikty, pocity a já / Umím řešit problém pro žáky 6. až 8. ročníků pod vedením zkušených lektorů Jaromíra a Kateřiny Babkových.
Zvolené aktivity podporovaly cíl i vizi projektu, a sice předcházení nenávistného chování mezi žáky, přijímání a respektování odlišností.

Lektoři, manželé Babkovi, prokázali své odborné znalosti a zkušenosti. Velmi přirozeně se jim podařilo navázat kontakt a spolupráci se žáky, uměli je nadchnout pro jednotlivé aktivity, dávali velký důraz na sebereflexi, respekt a vyjádření každého žáka dané sociální skupiny (třídy).

Projektové dny byly plné zajímavých a prožitkových aktivit, sdílení a zároveň dávaly prostor pro otevírání témat, která třídy potřebovaly v daný okamžik řešit. Lektoři dokázali s vysokou profesionalitou řešit vzniklé situace mezi jednotlivými žáky, které nebyly vždy zcela snadné.
Dávali velký důraz na rozhovor a sdílení s vedením školy a třídním učitelem po skončení projektových dnů, dokázali poradit či svými zkušenostmi přispět k řešení problémů v daných třídách, rozebrat chování a reakce žáků během programu.

Poskytnuté podpory v podobě projektových dnů si velice vážíme a jsme vděční za tuto příležitost. Osobnost obou lektorů, jejich profesionalita, lidskost a otevřenost je pro nás velmi obohacující a inspirativní, a to nejen po stránce profesní, ale i osobní.“
metodik prevence