Se vzdělávacím programem „Komenský 2020“ mám jen dobrou zkušenost. Studenty dost baví kreslení vlastní časové osy (tzv. Timeline). A jelikož jim říkáme, že si „osobní Timeline“ kreslí pro sebe a nemusí to nikomu ukazovat, pokud sami nebudou chtít, chci držet slovo a nenahlížím jim do papírů.
Potěšilo mě, když mi jedna studentka po skončení programu sama ukázala svou kresbu. Po chvilce povídání řekla, že vidí problém v tom, že na sebe s rodiči nemají skoro žádný čas. Zeptala jsem se, jestli ví, čím to je. Zhodnotila, že to není rodiči, ti že by si na ni čas udělali, ale ona že věnuje a chce věnovat všechen čas cvičení, aby mohla podat co nejlepší výkony.
Ujistila jsem ji, že je velmi důležité, dělat si s rodiči na sebe čas, a přidala jsem k tomu příklad z vlastní rodiny. Myslím, že ji to povzbudilo.
Děti na českých školách možná netrpí tolik existenční nouzí. V dnešní složité době jsou více ohroženy jejich postoje a hodnoty. Se správným životním nasměrováním jim rádi pomáhají i lektoři z programu Zdravá mládež.
Lektorský program můžete podpořit zde.
Fotografie k článku pochází z programu Zdravá mládež a nemá přímou spojitost s uvedeným příběhem.