Některé programy jsou náročné kvůli nekázni nebo nezájmu žáků, který je potřeba překonat. Nedávno jsem ale při programu zažil situaci, která byla náročná kvůli mé slabosti.
Měl jsem tříhodinový program v jedné deváté třídě na téma Extremismus. Cílem tohoto programu je vést žáky k vzájemnému respektu, nesouzení věcí povrchně a k toleranci druhých. Tato konkrétní třída byla velmi fajn, žáci byli komunikativní, zapojovali se do diskuse a byli ochotni se nad probíranými tématy zamyslet. Program proto probíhal naprosto bez problémů.
Ve třídě byl však hodně vydýchaný vzduch a mně se ke konci třetí hodiny udělalo hodně nevolno kvůli nízkému tlaku a málem jsem omdlel. Program jsem proto musel předčasně ukončit, žákům se omluvit a odejít na chodbu na vzduch.
Podobná situace se mi ještě nikdy nestala a dost mě to vylekalo. Žáci byli ale skvělí, zvládli to a spíš se pak ptali, jestli jsem v pořádku.
O přestávce jsem mluvil s paní učitelkou, která byla na programu přítomná a moc jsem se jí omlouval. Ona řekla, že program se jí líbil a že možná i na této situaci se mohly děti naučit něco o tom, jak vidět normálnost v nás dospělých, učit se tolerovat druhé a zvládat jejich slabosti. To mě hodně uklidnilo a potěšilo.
Více o podporovaných lektorech programu Zdravá mládež najdete v přehledu lektorů.
Fotografie k článku pochází z programu Zdravá mládež a nemá přímou spojitost s uvedeným příběhem.