Každý třídní kolektiv přináší své specifické výzvy a lektoři s tím počítají. Čekat mohou opravdu cokoli! Když se při programu začnou pokřivené třídní vztahy narovnávat, lektorovo srdce zaplesá radostí.
O takovém úspěchu se dočtete zde…
S programem „Formování třídy“ si nás cíleně pozvali do třídy, ve které panovala velmi nepříjemná vztahová situace.
Přímo při programu vyšlo najevo, že dva chlapci ve třídě mají tendence šikanovat spolužáky. Řada dětí se nám také svěřila, že se ve třídě necítí dobře.
Při jedné aktivitě se rozplakala dívka, kterou i před námi jeden z oněch šikanujících chlapců ponižoval a urážel.
Poté, co jsme tyto dva výtečníky povzbudili ke změně v jejich přístupu, jsme si všimli, že při jedné společné aktivitě oba dívce projevili uznání.
A také jí dali najevo, že je mrzí, že ji předtím častovali ošklivými nadávkami.
Po programu jsme s chlapci i paní učitelkou ještě celou situaci probírali a chlapci vyjádřili, že díky programu měli možnost vidět věci z jiného pohledu.
Při dalším programu o sobě hned v úvodu jeden chlapec pronesl, že je hloupý (řekl to o dost jadrněji). Nejsmutnější bylo, že tomu sám věřil.
Říkal, že je lepší to o sobě rovnou říkat, že se mu pak lépe snáší, když mu to často říkají ostatní spolužáci.
I zde se nám podařilo třídu programem vést k odpovědnosti, úctě a vzájemnému respektu.
Děti na českých školách možná netrpí tolik existenční nouzí. V dnešní složité době jsou více ohroženy jejich postoje a hodnoty. Se správným životním nasměrováním jim rádi pomáhají i lektoři z programu Zdravá mládež.
Lektorský program můžete podpořit zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.