Představte si, že máte jít s programem o rasismu do praktické školy mezi romské děti. Není to výzva? Jak se s ní lektor vypořádal?
Před jarním úplným uzavřením škol jsem stihl ještě několik programů na místní praktické škole. Tento typ škol zůstal otevřený o něco déle.
Jeden z programů byl podle mě hodně zajímavý. Měl jsem si připravit téma „Předsudky a rasismus“. Na této škole je většina dětí romské národnosti, takže mě čekal opravdu nelehký úkol.
Snažil jsem se romským dětem program maximálně přizpůsobit. Na školu jezdím celkem často a mám s místními dětmi už nějaké zkušenosti. Vím, že je někdy těžké udržet pozornost hlavně romských dětí. Často z nich čiší lhostejnost naprosto ke všemu, co se ve škole děje.
U tohoto tématu to bylo od začátku jiné. Zjevně je opravdu zaujalo. Rád jsem si poslechl, co si myslí o vybydlených romských čtvrtích a osadách. Podařilo se nám společně objevit, proč je řada lidí k Romům ostražitá. Upozornil jsem jen na fakt, že se s tímto fenoménem budou určitě i nadále setkávat.
Byl to jeden z programů, kde se podařilo „tnout do živého“, a za to jsem rád. Na konci mi to potvrdila i paní učitelka slovy: „To byl jeden z nejlepších programů!“
Více o podporovaných lektorech programu Zdravá mládež najdete v přehledu lektorů.
I Vy můžete pomoci českým dětem. Podpořte práci lektorů na školách.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů? K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.