Období lockdownu přineslo prostor k přehodnocování. Děti mají výbornou možnost znovu si nastavit fungující pravidla ve svých třídách. Proč toho nevyužít?
Před letními prázdninami jsme opět mohli vyrazit do škol. Tento čas jsme využili opravdu naplno. Za dětmi jsme s našimi programy zamířili do všech škol, do kterých nás za dodržení platných opatření pozvali.
Do naší nabídky jsme vzhledem k situaci zahrnuli také nový program nazvaný „Zase spolu“. Jeho tématem byl návrat k pravidelnému chození do školy, shrnutí času, který žáci strávili na distanční výuce, a jak s těmito velmi silnými zážitky dál pracovat. Právě při tomto programu se nám velmi hodí speciálně vytvořené edukační karty, které žákům pomáhají rozmluvit se a pojmenovat své zkušenosti.
Během programu žáci mluví o tom, co prožili v době covidového lockdownu, co pro ně bylo nejtěžší, co je naopak těšilo. Někteří vypráví, že byli pořád sami. Někdo ztratil někoho ze svých blízkých. Mnoho dětí zmiňovalo velké množství času tráveného na internetu mimo čas online výuky.
Některé děti si naopak pochvalovaly, že měly víc času s rodinou, nebo že se učily třeba vařit a péct.
Ve druhé části programu s žáky obracíme pozornost na jejich vlastní třídní kolektiv, který se sešel po dlouhém nuceném odloučení. Vysvětlujeme jim, že nyní mají jedinečnou příležitost nastavit si nová pozitivní pravidla pro společné fungování jejich třídy. Ujišťujeme je, že záleží na nich, co a jak by si přáli.
(ze zpráv programu Zdravá mládež)
Více o podporovaných lektorech programu Zdravá mládež najdete v přehledu lektorů.
I Vy můžete pomoci českým dětem. Podpořte práci lektorů na školách.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů? K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.