Jak děti rostou, mění své postoje a názory. Lektoři toho mohou být součástí. Někdy to může být úsměvné, někdy může být docela výzva mezi děti vyrazit.
Lektoři se často do tříd vracejí – další rok, s jiným programem… Děti si je pamatují a i lektoři si některé děti naprosto přesně vybaví. Příběhy to mohou být úsměvné. Tento má milý, a hlavně dobrý konec:
„Jak je prosté povzbuzení důležité, jsem mohla znovu prožít v jedné šesté třídě při programu s názvem „Jiná nemoc“. Naposledy jsem v této třídě lektorovala před dvěma lety. To byli čtvrťáci. Tehdy několika chlapcům připadal můj program nudný, „pro malé děti“. Cítili se dospěle a dávali mi to hezky najevo. I teď, po dvou letech, když jsem vstoupila do třídy, jsem si hned všimla jejich „protočených“ očí.
S úsměvem jsem kluky pozdravila a ptala se jich, jestli pořád skáčou parkour a baví je matika. Byli překvapení, že si to pamatuju. A mě překvapilo, jak málo stačí k tomu, aby se změnil přístup dětí k tomu, co se ve třídě odehrává.
Kluci se najednou začali zapojovat do programu.
Podařilo se mi je získat! Jeden z nich, velký a silný chlapec, mi dost pomáhal při aktivitě „krychle“. Ochotně ostatní spolužáky zvedal, přenášel a podpíral.
Ve zpětné vazbě se pak vyjádřil: „Odnáším si, že je skvělé mít kamarády a taky jim pomáhat.“
Prožil, jaké to je být pro druhé pomocí, tím, na koho se můžou spolehnout. Po hodině se mnou zůstal ve třídě, povídal, pomáhal mi balit (rozkládat krychli) a já jsem mohla prožít obrovskou radost z jeho radosti.“
(ze zpráv programu Zdravá mládež)
Děti na českých školách možná netrpí tolik existenční nouzí. V dnešní složité době jsou více ohroženy jejich postoje a hodnoty. Se správným životním nasměrováním jim rádi pomáhají i lektoři z programu Zdravá mládež.
Lektorský program můžete podpořit zde.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů? K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.