Je radost, když se lektor trefí tématem do toho, co děti potřebují slyšet, a získá přímo od nich spoustu pozitivních ohlasů. I vy se můžete spolu s námi potěšit z dobře vykonané práce.
Přijměte spolu s námi milou pozvánku lektorky Adély Strojkové – píše:
„Dovolte, abych s vámi sdílela pár ohlasů a zážitků z mé lektorské práce.
V programu ‚Kdo jsem‘ se s žáky bavím o hodnotě lidského života a také o jeho smyslu. Sedmáků v jedné základní škole se program opravdu hluboce dotknul a přinesl jim naději do období života, kdy mladí lidé o sobě nejvíce pochybují. Napsali:
‚Pomohla jste mi zjistit, jak žít.‘ ‚Děkuji, že jste mi dala naději, že život má smysl.‘
V tématu o poruchách příjmu potravy a sebepoškozování osmáci poslouchali v naprosté tichosti a soustředění. Jinak upovídaná třída ztichla, že by bylo slyšet spadnout i špendlík. Vnímala jsem, jak je pro ně téma aktuální. Nejvíce byli vděční za konkrétní rady, jak se zachovat a pomoct kamarádovi:
‚Když se mi někdo svěří s anorexií, tak vím, že to někomu musí říct.‘
‚Pomohlo mi to hodně, protože jsem se s pár věcmi setkala a nevěděla jsem, co dělat. A teď už vím.‘
‚Mrzí mě, že lidi řeší takové problémy, a už vím, jak jim pomoct. Otevřelo mi to oči.‘“
Děti na českých školách možná netrpí tolik existenční nouzí. V dnešní složité době jsou více ohroženy jejich postoje a hodnoty. Se správným životním nasměrováním jim rádi pomáhají i lektoři z programu Zdravá mládež.
Lektorský program můžete podpořit zde.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů?
K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.