Více o službě lektora
Martin byl původně kuchařem a o to více vyniká obdarování, kterým může sloužit mladým lidem. Studenti za ním pak přicházejí a svěřují se, že dnes mluvil přímo a osobně právě do jejich života. Podobně si jeho práce cení i pedagogové.
Martin o tom vypráví:
„V poslední době se na to častěji ptají i učitelky: ‚A co máte vystudované, že Vás ta děcka tak poslouchají?‘ Někdy mám pokušení dát jim nějakou vyhýbavou, klouzavou odpověď o tom, že jsem absolvoval různé semináře a odborné stáže (což je samozřejmě také pravda), ale pokaždé si znovu uvědomím, že se nemám stydět říci, že jsem ‚vystudovaný‘ kuchař, který přijal od Boha povolání ke službě mladým lidem…“
Martin dokončil Doplňující pedagogické studium pro profese pracující se znevýhodněnými skupinami populace na pedagogické fakultě na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Absolvoval psychoterapeutický výcvik a stále se průběžně vzdělává.
Témata programů (Aktuální seznam témat):
Šikana
AIDS, sex, vztahy…
Sexuální zneužívání, znásilnění
Prostituce a promiskuita
Exkurze do prostor nízkoprahového zařízení
Celodopolední preventivní program v nízkoprahovém zařízení
Poruchy příjmu potravy (PPP)
Interaktivní program pro zlepšení klimatu ve třídním kolektivu
Ohlasy
„Pan Stavjaník pro nás každoročně připravuje adaptační pobyt pro šesťáky a dětem se to neskutečně líbí. Byl jsem loni svědkem toho, jak někteří šesťáci přijížděli na adaptační pobyt doslova znechucení a otrávení a nadávali na všechno kolem sebe a postupem času jsem viděl na nich proměnu….no a na konci pobytu byli tak nadšeni, že odmítali jet domů! S panem Stavjaníkem samozřejmě spolupracujeme i v dalších programech a činnostech a vždycky nám vyjde vstříc. Nemohu říct jediné špatné slovo na tohoto odborníka ve své branži :))“
učitel
„Do naší školy si pana Stavjaníka zveme především proto, že dětem se jeho zážitková metoda velmi líbí. Uvolní se a poznají navzájem samy sebe v různých situacích.“
preventistka
„Dětem se tyto besedy líbí, lektor k nim má kamarádský přístup, dokáží se pak otevřít, nestydí se ptát na choulostivé věci.“
učitelka
„Jsem přesvědčená z reakce dětí, že programy jsou profesionální, přesvědčivé, zajímavé, mnohdy se opírají o různé životní příběhy. Vědomosti děti určitě mohou uplatnit ve svém dalším životě, pan Stavjaník je k dětem přátelský a berou ho někdy skoro jako vrstevníka. Myslím, že mu věří víc než rodičům.“
učitelka
„Zpětná vazba od žáků je velmi dobrá, besedy se jim jeví jako velmi zajímavé a přínosné (na rozdíl od jiných, které jsme právě na základě zpětné vazby od žáků zrušili).“
učitelka
„Chtěl bych dodatečně ještě touto cestou poděkovat za podnětnou konzultaci o klimatu ve třídě. Doporučení, která jste mi dal, rozhodně přispěla k lepší atmosféře v třídním kolektivu.“
učitel
„Několikrát jsme s panem Stavjaníkem řešili problémy třídních kolektivů formou několika sezení s danou třídou. Také zde většinou došlo k posunu k lepšímu. Děti p. Stavjaníkovi důvěřují a nebojí se mu otevřít se svými problémy. Jeho radami, jak se třídou dál pracovat, se vždy řídíme.“
učitelka