Po „dlouhých vynucených prázdninách“ děti horko těžko navazují přerušené vztahy. Přečtěte si, jak takové situace lektoři pomáhají řešit.
V jedné třídě se po covidové pauze vůbec nedařily vztahy. Dle paní metodičky primární prevence se dokonce výrazně zhoršily.
Před karanténou třída fungovala bez problémů. Když se však děti vrátily do prezenční výuky, tlak ve třídě se začal stupňovat. Neobešlo se to bez urážek, ponižování a ubližování.
Paní učitelka už byla z celé situace dost frustrovaná a ani nedoufala, že by se to mohlo zlepšit.
Situace ve třídě vygradovala tak, že jeden z žáků vyskočil z okna poté, co se mu dva žáci posmívali.
Následně vyšlo najevo, že se tomuto chlapci během jarní karantény rozvedli rodiče a že už tlak doma i ve škole nebyl schopen unést.
Dle paní metodičky se mu skokem ulevilo, protože o celé situaci mohl konečně začít mluvit.
Při programu jsme pak měli možnost během několika aktivit vést celou třídu k tomu, aby se snažili vzájemně se chápat, respektovat, vnímat a dávat druhým šanci…
Jednoduše se snažit o to, aby se všichni cítili ve třídě dobře.
Třída se v průběhu několika kolektivních her výrazně posunula. Bylo vidět, že se jim daří se vzájemně slyšet a pomáhat si, což povzbudilo i paní učitelku a metodičku.
Děti na českých školách možná netrpí tolik existenční nouzí. V dnešní složité době jsou více ohroženy jejich postoje a hodnoty. Se správným životním nasměrováním jim rádi pomáhají i lektoři z programu Zdravá mládež.
Lektorský program můžete podpořit zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.