Covidová situace působí na každého. Vypořádat se s ní musí i děti. Lektoři se ve školách setkávají s nejrůznějšími příběhy.
Jsou chvíle, kdy se lektor při programu stává spíše průvodcem a moderátorem. Situace z následujícího příběhu rozhodně není výjimkou:
„I s odstupem času při programech zaznívají velmi těžké příběhy. Některé dívky při vyprávění o tom, co zažily, neudrží slzy. Ztráta někoho blízkého zazněla snad téměř v každé třídě.
Objevují se ale i veselé příběhy: někdo si najednou víc rozumí se sestrou, protože byl nucen s ní trávit víc času. Někdo začal s rodinou jezdit na výlety do lesa a pokračuje v tom zvyku i teď.
Především ve vyšších ročnících vznikají mezi žáky navzájem velice zajímavé diskuse a sdílení zkušeností a z nich vycházejících pohledů na svět a fungování v rodině i jinde.
Já jako lektor často pouze usměrňuji a ‚moderuji‘ tok diskuze a povzbuzuji ty, kdo sdílí nějaké trápení. Pro takové žáky je často uvolňující právě to, že můžou o svých zážitcích s odstupem času otevřeně hovořit. A tím, že téma otevřou, nezřídka zjistí, že situace, o kterých si mysleli, že jsou v nich sami a jsou proto divní, zažívalo podobně třeba pět dalších spolužáků.“
(ze zpráv programu Zdravá mládež)
Více podrobností o programu Zdravá mládež naleznete zde.
Podpořte lektorskou práci a pomozte tak českým dětem.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů?
K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.