Více o službě lektora
Pavel Kotouček pochází z Letovic, ale dlouhé roky strávil také v Olomouci. Tam pracoval v nízkoprahovém klubu pro děti a mládež. Po letech se vrátil do Letovic.
Pavel vypráví: „Moje služba v olomouckém nízkoprahovém klubu se postupem času musela přizpůsobovat formálním a byrokratickým požadavkům veřejné správy. Začal jsem si uvědomovat, že administrativní práce nás všechny natolik vyčerpává a na samotné klienty již nemáme náladu a ztrácíme o ně zájem.
Hledal jsem, co bych mohl dělat. Příležitost k lektorské práci v projektu Zdravá mládež se mi jevila jako smysluplná a efektivní.“
Témata programů:
Sex, AIDS a vztahy
Přátelství, láska a sex
Bolest – nemoc zvaná šikana
Moderní je nekouřit
Závislost x nuda
Skrytá nebezpečí internetu 1
Skrytá nebezpečí internetu 2
Holokaust a předsudky
Hrdinství 2.0
Plavba po moři (I. stupeň ZŠ)
Šikana, škádlení a já (I. stupeň ZŠ)
Kamarádem být, kamarády mít (I. stupeň ZŠ)
Podívejte se na rozhovor s Pavlem o jeho zajímavé práci:
Ohlasy
„Žáci 8. a 9. ročníku zhodnotili programy jako vynikající, nejlepší, co zatím slyšeli. Líbilo se jim přátelské a příjemné vystupování, řeč velmi blízká teenagerům, i obsah besed. Poutavou formou se dozvěděli a zopakovali si důležitá fakta, která jistě ve svém životě ocení.“
učitelka
„V letošním školním roce jsme pro naše žáky ve spolupráci se sdružením Elim Letovice uspořádali programy na téma: Bolest zvaná šikana, Sex, AIDS a vztahy, Přátelství a láska, Moderní je nekouřit, Kyberšikana aneb predátor na obzoru, Pravá tvář Facebooku. Programy pana Kotoučka jsou vždy velmi pečlivě připravené, žáky svým obsahem i podáním zaujaly. Na téma Facebook jsme pana Kotoučka pozvali i na setkání s rodiči, kde jim tuto problematiku vysvětlil. Podle reakce rodičů hodnotím i toto vystoupení velmi kladně. V příštím školním roce hodláme s panem Kotoučkem v započaté spolupráci pokračovat.“
učitel
„Velmi ráda bych jménem Základní školy Letovice, okres Blansko, poděkovala lektorovi Pavlu Kotoučkovi za programy o Facebooku, kyberšikaně a kouření, které měly u žáků i učitelů velký ohlas. Velmi pozitivně hodnotím:
– aktuálnost jednotlivých témat
– věcné a současně zajímavé zpracování jednotlivých témat
– poutavou prezentaci, výborné komunikativní schopnosti a jazyk srozumitelný věku žáků
– pohotové reakce na záludné otázky žáků, na otázky, které mají přednášejícího vyvést z míry
– pružnou a rychlou domluvu ohledně termínů a časů přednášek, dochvilnost
– technické dovednosti, zejména když technika nefungovala tak, jak by měla.“
učitelka