V červnu si školy objednávaly tzv. Projektové dny. Sami lektoři si tento program velmi chválí hlavně proto, že na cílenou práci se třídou mají opravdu hodně času. O podnětné zážitky z takových setkání pak není nouze.
Tento je z jedné šesté třídy jedné běžné základní školy:
„Jedna ze tříd, se kterou jsme mohli pracovat, je na své škole vyhlášená jako vztahově velmi špatná. Děti se neumí chovat. Sám to mohu potvrdit na základě několika předchozích programů a osobních zkušeností.
Když jsme se opět do této třídy chystali, měli jsme naději, že by děti mimo školu (pozn. red.: program projektového dne se odehrává mimo prostory školy) mohly nasát jinou atmosféru a přijít na jiné myšlenky. Hráli jsme si s nimi a také jsme se zaměřili na schopnost řešit konflikty. Byl to oboustranně skvělý zážitek. Děti si to užily a my je viděli v jiném světle.
Bylo cenné i to, že paní třídní učitelka nám naslouchala a byla skálopevně rozhodnutá to se svými žáky nevzdat.
Ve třídě jsme potkali dívku, která se v posledním roce hodně zhoršila v učení, v chování i v přístupu k učitelům a spolužákům. Na programu fungovala ale překvapivě skvěle a my jsme měli možnost s ní potom osobně mluvit. Její potíže pramenily ze složité rodinné situace.
Nastínili jsme jí možnosti, jak situaci řešit. Viděli jsme, a následně nám to potvrdili i učitelé, že to pro ni bylo povzbuzením.
Máme pro tuto třídu naději a budeme pracovat na tom, abychom mohli za nějaký čas říci, že to není ta stejná zlobivá a nezvladatelná třída.“
(ze zpráv programu Zdravá mládež)
Děti na českých školách možná netrpí tolik existenční nouzí. V dnešní složité době jsou více ohroženy jejich postoje a hodnoty. Se správným životním nasměrováním jim rádi pomáhají i lektoři z programu Zdravá mládež.
Lektorský program můžete podpořit zde.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů?
K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.