Když lektor dostane možnost vracet se do stejné třídy v průběhu celé školní docházky, práce je více systematická, navázané vztahy jsou hlubší, plné důvěry…
Jedna z lektorek si takovou spolupráci se školami velmi pochvaluje:
„Těší mě přicházet rok co rok za stejnými žáky. Vidím, jak rostou a dospívají. Mohu navázat na to, co bylo zaseto v minulých letech. Nedávno jsem měla takto v jedné 9. třídě program Sex, láska a vztahy.
Byla jsem k nim hodně otevřená. Sdílela jsem i některé skutečnosti ze svého osobního života a dospívání. Na konci programu jsem jim rozdala papírky, aby mi na ně napsali anonymní zpětnou vazbu. Řekla jsem jim, že to je vlastně náš poslední společný program. Už se takto nepotkáme, protože od září se rozejdou na různé školy. Jeden žák se nechal slyšet, že to je škoda a že byl hodně rád, že jsem u nich programy měla.
Tak mě napadlo, aby mi do zpětné vazby napsali, co jim za ty roky lektorské programy daly. Některé odpovědi mě opravdu potěšily, podívejte sami:
„Mám na čem pracovat. Mám velmi zkreslený pohled na vztah. Děkuji, že tuto práci děláte tak, jak ji děláte. Jste v tom dobrá.“
„Je pro mě důležité vědět, že na sex musím být připravená a nikdo mě do toho nemá nutit. Za celou dobu, co sem chodíte, jsem si toho hodně uvědomila.“
„Jednou, asi v 6. třídě, jste přesně popsala mou situaci. Rozbrečela jste mě. Hodně mi to pomohlo.“
(žáci z 9. třídy, Sex, láska, vztahy)
Více podrobností o programu Zdravá mládež naleznete zde.
Podpořte lektorskou práci a pomozte tak českým dětem.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů?
K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.