Lektoři přichází často do neznámého kolektivu školní třídy. To ale vůbec nemusí být na škodu, právě naopak. Děti dostávají prostor svěřit se nezúčastněnému dospělákovi, který jim může pomoci třeba „jen“ nezaujatým pohledem na celou situaci.
„Mě osobně na lektorské práci baví třeba i to, že se čas od času musím vypořádat s novými situacemi. Děti totiž někdy reagují netypickým způsobem, který může ukazovat na hlubší problém.
V jedné třídě čtvrťáků mi děti otevřeně hlásily: ‚My tu máme dvě party a ty se spolu nebaví.‘
Podle žáků to vznikalo postupně různými křivdami už v první a druhé třídě. Třídní učitelka byla nová, a proto o celé situaci nic nevěděla.
Po programu jsem mohla školnímu metodikovi prevence doporučit, aby se této třídě víc věnoval a zjistil, jak vážný je celý problém a jak je možné dětem pomoci se více propojit, aby se zde nevytvářela živná půda pro šikanu.“
Děti na českých školách možná netrpí tolik existenční nouzí. V dnešní složité době jsou více ohroženy jejich postoje a hodnoty. Se správným životním nasměrováním jim rádi pomáhají i lektoři z programu Zdravá mládež.
Lektorský program můžete podpořit zde.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů?
K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.