Radim Strojek, červen 2019

Skrytá nebezpečí internetu Radimův program pro 8. třídu ZŠ jsme navštívili po roce a půl od chvíle, kdy zahájil „na zelené louce“ svou práci na školách na Jindřichohradecku. S podporou nadace v programu Zdravá mládež zde nabízí školám primární prevenci s programy od organizace ACET ČR, z. s. Nyní už je Radim na školách „jako doma“: v této práci se sám cítí výborně a také školy jeho práci oceňují. Program o rizicích internetu…

Details

Jitka Kultová, červen 2019

Při dnešní návštěvě lektorky Jitky Kultové jsme se ocitli uprostřed diskuse se studenty deváté třídy, kteří s Jitkou již před týdnem absolvovali základní program o citlivých otázkách lidského života. Dvouhodinová diskuse se studenty totiž vždy navazuje na základní program, který Jitka Kultová přináší již desítku let do škol na Plzeňsku. Hovoří v něm se studenty o vývoji nenarozeného lidského zárodku, jeho početí, partnerské odpovědnosti a lidském rozhodování, zejména když jde…

Details

Jana Coufalová, duben 2019

V dubnu jsme navštívili dva programy naší vynikající lektorky Jany Coufalové. Jana je lektorkou certifikované organizace ACET, z.s. a s programy do škol chodí poslední 3 roky. Lektorování jí jde vskutku na výbornou. Může zde zúročit nejen své původní pedagogické vzdělání, ale i dlouhé roky práce s teenagery. Jana prostě ví, jak na ně. 🙂 Když vcházíme před začátkem vyučování do šesté třídy, připadáme si jako…

Details

Martin Stavjaník, březen 2019

Pozvání do takové skvělé party se neodmítá: Navštívili jsme lektora programu Zdravá mládež Martina Stavjaníka – ne však při klasickém školním programu, nýbrž v rámci setkání dobrovolné podpůrné skupiny LOST určené mládeži ve věku 15–17 let. Martin je původní profesí kuchař. Před 19 lety však prožil povolání do služby mladým a od té doby se stal jedním z nejzkušenějších a zároveň odborně nejlépe fundovaných lektorů, který má mezi svými…

Details

Pavel Kotouček, duben 2019

Pavla Kotoučka jsme navštívili ve čtvrté třídě ZŠ na programu s názvem: „Bolest, jménem šikana.“ To je výstižné slovo, protože v různých variacích zaznívalo stále znovu během diskusí. Děti se k různým modelovým příběhům a situacím často spontánně vyslovovali, např. „muselo mu být hrozně“, „cítil se asi strašně“ a podobně. Pavel tentokrát přizpůsobil svůj klasický program pro tuto nižší věkovou kategorii. Naše třída se ovšem nezdála být vážně zasažena…

Details