
I když má lektor přednášenou problematiku skvěle nastudovanou, není vždy lehké vše dětem ve třídě dobře předat. Pro každého lektora je odměnou, když ze zpětné vazby slyší, že si děti z programu odnášejí čerstvně získané poznatky a že se jim program líbil.
Před týdnem jsem přednášel na jedné vesnické základní škole. Pamatuji si, že jsme zde s kolegou byli asi před osmi lety. Tehdy nám nadšení osmáci mávali z oken na rozloučenou a skandovali naše jména. Byl to asi nejtriumfálnější odchod ze školy, který jsem kdy zažil. To si lehko připadáte jako hvězda.
Tentokrát byla atmosféra jiná. Na škole řeší problémy v mezilidských vztazích, jako tomu je v každé skupině lidí.
Přednášel jsem tam 4x o šikaně a ponižování pro žáky od 4. do 7. třídy. Chlapcům a dívkám se program líbil a mnozí pochopili, co jsem jim chtěl předat.
S výchovnou poradkyní jsme na závěr mohli ještě hodinu mluvit o jejích pohledech na chlapce a dívky, o osobních nadějích a atmosféře ve společnosti. Bylo to moc dobré.
Děti na českých školách možná netrpí tolik existenční nouzí. V dnešní složité době jsou více ohroženy jejich postoje a hodnoty. Se správným životním nasměrováním jim rádi pomáhají i lektoři z programu Zdravá mládež.
Lektorský program můžete podpořit zde.
Fotografie k článku pochází z programu Zdravá mládež a nemá přímou spojitost s uvedeným příběhem.