Odhalit včas narůstající problém, zorganizovat všechny záchranné složky a zaměřit se na nápravu… I tak může fungovat služba lektorů primární prevence. Důležité je, aby všechny zúčastněné strany spolupracovaly.
Jak píše jeden z lektorů podpořených Nadací Mezinárodní potřeby ve své pravidelné zprávě:
„V poslední době jsem zažil několik velmi pozitivních zkušeností s metodiky prevence a s učiteli. Zase se jednou ukázalo, jak zásadní je taková kvalitní spolupráce pro dlouhodobě úspěšnou a koncepční spolupráci s danou školou. Jedna konkrétní zkušenost za všechny: Byl jsem pozván s programem o poruchách příjmu potravy (PPP) do 5. třídy místní základní školy.
Za normálních okolností programy pro 5.třídy nedělám, nicméně vzhledem k dlouhodobě nadstandardní spolupráci s touto školou a také proto, že se v dané třídě u jedné žačky objevily již konkrétní příznaky PPP, jsem nakonec souhlasil s jeho realizací.
Nejenže program proběhl nad očekávání dobře, ale navíc třídní učitelka, která měla se třídou viditelně blízký vztah, opravdu vhodným způsobem vstupovala do programu trefnými a pro daný věk přizpůsobenými poznámkami, které se dotýkaly konkrétních potřeb třídy a situace v ní.
Při závěrečném společném rozhovoru a hodnocení programu mi s nadšením děkovala a já zase ji mohl upřímně pochválit za její výbornou a svědomitou práci se třídou.
Díky tomu jsem odjížděl s vědomím, že děti jsou ve velmi dobrých rukou a že třídní učitelka bude schopna s nově nabytými poznatky o třídě i o PPP dále vhodně pracovat.“
Více podrobností o programu Zdravá mládež naleznete zde.
Podpořte lektorskou práci a pomozte tak českým dětem.
Chcete dostávat náš měsíční newsletter „Čerstvé zprávy“ se zprávami z podpořených projektů?
K odběru se přihlaste zde.
Fotografie k článku pocházejí z programu Zdravá mládež a nemají přímou spojitost s uvedeným příběhem.