Navštivte reportáže z programů Idy a nechte se vtáhnout do atmosféry této práce:
Více o službě lektorky
Než se Ida stala lektorkou, vystřídala řadu nejrůznějších povolání. Práce s mladou generací v oblasti primární prevence jí však dlouhodobě dává hluboký smysl. Věří tomu, že aby se stalo něco dobrého, je třeba pro to vyvinout větší úsilí než pro něco špatného. Ale toto úsilí má, dle jejich vlastních slov, obrovský smysl.
Ida je přesvědčená, že programy organizace Hope4kids, z.s., motivují mladé lidi k novým pohledům na život: že jim nabízí podněty k tomu, aby rozvíjeli svou osobnost, budovali lepší mezilidské vztahy a dokázali se dobře rozhodovat v různých životních situacích.
Ida preferuje dlouhodobou spolupráci se školami. Díky tomu může totiž s dětmi projít celý první a druhý stupeň a vytvořit si s nimi pevný, trvalý vztah, založený na otevřenosti, opravdovosti a biblických hodnotách.
Jak Ida sama řekla: „Když stojím ve třídě a po rušné aktivitě žáci přijdou na něco důležitého pro život, když se při debatě o odpuštění rozhostí ‚hlasité ticho‘, vím, že jsem přesně tam, kde mám být.“
Témata programů:
Programy pro I. stupeň:
Jak se máš?
Hrajeme si spolu
Buďme kamarádi
Jak se chránit v nebezpečných situacích?
Jak se stalo, že jsem tady?
Jak mít pěkné vztahy v rodině?
Jak se stát dobrým kamarádem?
Jak překonat starosti ve škole?
Jak zvládnout svoje emoce?
Jak správně naložit se svými penězi?
Jak správně využívat IT a média?
Stmelovací program
Mínus na plus s Amosem
Programy pro II. stupeň:
Stmelovací programy
Mínus na plus s Amosem
Život v mediální džungli
Moc slova
Přátelé
Rodina
Pohoda a klídek bez tabáčku
Image, nebo charakter?
Peníze, peníze, peníze
Kdo jsem?
Vážíš si svého těla, nebo ho zneužíváš?
Na vlně emocí
Předsudky a kritické myšlení
Sex, láska a vztahy
Morální bludiště
Podívejte se na rozhovor s Idou o její zajímavé práci:
Ohlasy
Žákům se na programech líbilo:
„Dozvěděla jsem se, že když se budu starat o svoje tělo, budu se líp i cítit.“
„Každý má nějaký pocity a někdy dost jiný. Jsem rád, že jsme se učili s nimi zacházet.“
„Budu si pamatovat, že i když procházíme zrovna špatnou věcí, tak že můžeme být šťastní.“
„Dobrý byl ten plán proti krizi! Ten si udělám.“
„Zaujalo mě to, jak mohu situace ovlivňovat podle toho, na co se zaměřím. Děkuju.“
„Moc mě to bavilo, chtěla bych to znova.“
Učitelé na programy reagovali:
„Program byl velmi pěkný. Dětem se líbil a těší se na další. Děkuji za Vaši práci, která mi pomáhá při výuce.“
učitelka, 1. třída, Hrajeme si spolu
„Líbí se mi, že děti jsou vtaženy do situací, mohou projevit vlastní zkušenosti a zážitky a získají nový pohled na mezilidské vztahy.“
učitelka, 2. třída, Buďme kamarádi
„Skvěle sestavený program k rozpoznání emocí u žáků – jak se v nich vyznat a jak s nimi pracovat. Oceňuji práci pomocí emočních smajlíků a interakci prostřednictvím Ludvíka (pozn. red.: maňásek). Inspirativní hry vhodné pro další práci s žáky. Celkově hodnotím velmi kladně.“
učitelka, 2. třída, Jak se máš?